טיפים לעיצוב לובאים מפוארים

אילנה אביב

כולנו מכירים את האמונה כי רושם ראשוני הוא גורם מכריע בקביעת התפיסה הכללית של אדם לגבי אדם אחר. באותו אופן שאנו מגבשים דעה על אדם במהירות במפגש הראשוני, כך גם כשאנו נכנסים למקום כמו בניין משרדים, מלון, מקום עבודה, מסעדה ועוד, אנו די במהירות חווים את המקום ומרגישים משהו כלפי החלל. התחושות שלנו יהיו מושפעות מגורמים שונים, שאחד המרכזיים בהם הוא כמובן החוויה הוויזואלית והאסתטית שמתקיימת במפגש הראשוני.

ברור מאליו, שנעדיף להיכנס לחלל שהוא מעוצב, נקי, נעים לעין ושניכר שחשבו והשקיעו בנראות שלו. מסיבות אלו, החשיבות של עיצוב הלובי (המבואה) במלון או בניין משרדים היא גדולה מאד. לובי שמעוצב נכון ומוקפד, ישרה על הנכנסים אליו תחושת נעימות ורוגע והחוויה של המקום תיזכר אצל האדם כחיובית. מעבר לכך, עיצוב הלובי יכול להפוך את החלל למקום שהשוהים בו יוקסמו ויתרשמו מהעיצוב באופן שיגרום להם לחוש חיבור למקום וישנה לגמרי את החוויה שלהם.

פריטים עיצוביים ואומנותיים בלובי

ישנן דרכים רבות להפוך את הלובי שלכם למיוחד- מבנה החלל, הריהוט, התאורה, הצבעוניות, האובייקטים האומנותיים שנמצאים בחלל והשילוב של כולם יחד אחד עם השני. בעת עיצוב לובאים, ראשית עלינו לחשוב באופן פרקטי על הצרכים של המבקרים והפונקציונאליות של המרחב ולהתאים את הריהוט והתאורה לדרישות אלו. כמו כן יש להקדיש מחשבה רבה ליצירות שתלויות על הקירות כמו פסלי קיר או תמונות, שכן אלו למעשה יתנו את הטון האווירתי בחלל.

דוגמא לכך היא עבודתה של אילנה אביב שמוצבת בלובי של מלון six senses בשחרות. נוכחותה בחלל הינה רבת משמעות ומספקת חוויה עוצמתית עבור השוהים בלובי. העבודה עוסקת בשבר הסורי אפריקאי ועשויה מבטון אקולוגי מרובד בטכניקה שאילנה פיתחה בעצמה. הבטון עטוף בחול ומיד מחבר את הצופה למדבר כשבמרכז האובייקט ישנו אלמנט כחלחל, ובין שכבות השבר בוקע אור מעודן ומסקרן. העבודה הינה שילוב של פסל קיר וגוף תאורה ונעשתה במיוחד עבור המלון ומצליחה לגלם את רוחו באופן הרמוני ושלם.

עיצוב לובואים מפוארים

עיצוב לובאים תוך שמירה על הסביבה

עבודותיה של אילנה הן חלק ממגמה עיצובית עולמית עכשווית בתחום עיצוב לובאים, מגמה אשר מתעדפת ערכים אקולוגיים ולכן מרחיבה את השימוש בחומרים טבעיים שאינם מזיקים לסביבה. החשיבה העיצובית היא הוליסטית, מתחשבת בסביבה הטבעית של החלל ומתאימה את עצמה אליו הן מבחינת הצבעוניות, החומרים והצורניות של האובייקטים המעוצבים. אנו רואים שבשנים הקרובות מגמה זו תלך ותתחזק. בתי מלון ובנייני משרדים שיש בהן לובאים גדולים יבחרו בעיצובים מרשימים, אלגנטיים ושמתקשרים עם המקום תוך שמירה על הסביבה.

אילנה אביב היא אמנית ותיקה אשר יוצרת פסלים וגופי תאורה מיוחדים. עבודותיה של אילנה מתאפיינות בנראות מרשימה עד מאד. שילוב החומרים איתם היא עובדת הוא ייחודי בעולם האמנות הישראלי. כל יצירה הינה one piece, כלומר אין שתי יצירות זהות. אילנה עובדת יחד עם הלקוח כדי להבין את הצרכים והחזון שלו ובוראת יצירה שלמה המותאמת במדויק ללקוח ולחלל עבורו היא מיועדת. אם אתם חושבים לעצב מחדש את הלובי שלכם, אילנה יכולה להפוך אותו למקום מיוחד, מרשים עם אווירה בלתי נשכחת.