עיצוב הבית עם חומרים טבעיים

אילנה אביבבשנים האחרונות אנחנו רואים מספר טרנדיים חזקים מאד בתחום עיצוב בתים, ואחד הבולטים והמוצלחים שבהם הוא שילוב של חומרים טבעיים בבתים. למעשה, זהו טרנד שנמצא אתנו כבר שנים רבות- שילוב של חומרים כמו עץ, קש ובמבוק בעיצוב הפנים של הבית הוא כמעט מובן מאליו.

יחד עם זאת, בעשור האחרון אנו רואים שימוש בחומרים טבעיים נוספים בבתים וכן האידיאולוגיה והכוונה אשר עומדות מאחורי תנועה עיצובית זו, התחזקו והתהדקו. ככל שהמודעות לצורך בשמירה על איכות הסביבה עולה ומשבר האקלים הגלובלי נותן את אותותיו, אנחנו רואים תנועה של חזרה לאלמנטים הלקוחים מהטבע, לחומרים טבעיים שאינם מזהמים את הסביבה, העדפה ברורה לרכוש מיצרנים קטנים ומקומיים ולא מהרשתות הגדולות ובחירות מושכלות יותר ומודעות יותר, הן בתחום העיצוב והן בתחום האמנות.

עיצוב הבית עם חומרים טבעיים, טרנד שהולך להישאר אתנו עוד זמן רב, הוא עולם מגוון ומלא באפשרויות- מפריטים דקורטיביים ויצירות אמנות מחומרים אקולוגיים כמו פסלי קיר מבטון או עץ, דרך אובייקטים פונקציונליים כמו גופי תאורה מיוחדים המשלבים חומרים טבעיים, שטיחים וכלי מטבח ועד רהיטים עשויים מחומרים טבעיים כמו במבוק ועץ ממוחזר. אומנים רבים היום משקיעים יותר משאבים ומחשבה בבחירת החומרים איתם הם עובדים מתוך רצון לשמור על הסביבה ולהעניק ללקוחות שלהם חוויה יותר הוליסטית והרמונית.

מעבר לפן האסתטי, כשאנחנו מכניסים לביתנו אלמנטים מחומרים טבעיים, אנחנו מתקשרים באופן ישיר עם הסביבה שלנו, מאפשרים לעצמינו להיות חלק מהטבע ולא מופרדים ממנו, תורמים לסביבה ואף משקיעים לטווח הארוך שכן חומרים טבעיים לרוב יהיו עמידים יותר וישמרו על איכותם ונראותם לאורך זמן.

עיצוב הבית עם פסלים מחומרים טבעיים

עבודות אומנות מחומרים טבעיים בהשראת הטבע

האמנית אילנה אביב מתמחה ביצירת פסלי קיר לחללים מעוצבים מבטון אקולוגי, בשילוב עם חומרים טבעיים נוספים. אחד הפרויקטים המעניינים ביותר שיצרה לאחרונה, הוא פסל קיר גדול ממדים עשוי מבטון וחול בשילוב עם תאורת לד המוצב במלון  six senses שבשחרות בדרום הארץ.

העבודה נעשתה בהשראת השבר הסורי אפריקאי ושילובה בלובי של המלון מכניס פנימה את החוץ המדברי ומייצר הקשר עיצובי ורעיוני בין החלל הפנימי לסביבה החיצונית.

דוגמה נוספת לשילוב חומרים טבעיים בעיצוב הבית היא גופי תאורה מיוחדים שמייצרת אילנה. גופי התאורה הם פונקציונליים ואמנותיים בעת ובעונה אחת. גוף תאורה העשוי שני חלקי בטון המחוברים בזרדים אחד לשני וביניהם תאורה הוא פסל קיר עם אמירה ונוכחות שמאיר את החלל באופן בלתי צפוי ומסתורי. הזרדים הדקיקים והשבריריים תומכים בבטון הכבד והמוצק והניגודיות המעניינת הזו יכולה להתפרש כמתייחסת לניגודיות ולמחזוריות שבטבע- אדמה ומים, צמיחה וכמילה, סדר וכאוס ויחסי הגומלין שביניהם.

חשוב לציין שהבטון איתו עובדת אילנה רק נראה כבד ומסיבי, למעשה מדובר בבטון אקולוגי שהוא קל משקל. אילנה עובדת בטכניקות שונות שפיתחה בעצמה מתוך מחקר מעמיק עם החומרים איתם היא עובדת והקשר ביניהם לבין הסביבה הטבעית שלהם, חומרים טבעיים אשר ישתלבו בעיצוב הבית ויעניקו לחלל ייחודיות ואמירה.

החומרים שאילנה עובדת איתם מוסיפים מימדים רבים לעבודות, וניכר כי העבודה איתם נעשית באופן סימביוטי והרמוני לחלוטין וכך גם האווירה שמשרות העבודות שהן מוצבות בחלל- שקטה ועוצמתית, הרמונית ושלמה.

יצירותיה של אילנה, בדומה לאלמנטים שמוצאים בטבע, הן ייחודיות ולעולם לא יהיו זהות אחת לשנייה ומתאפיינות בשקט ובעוצמה.

כדי להתרשם לעומק מהאמנות הייחודית של אילנה אביב הכוללת פסלים לסלון, גופי תאורה, פסלים סביבתים, ועוד, אתם מוזמנים לצפות בקטלוג היצירות או ליצור קשר כדי למצוא עבודת אמנות העשויה מחומרים טבעיים לעיצוב החלל המעוצב שלכם